21.8.07

Förrådsföljetong

Idag är det dag två på Moas ommöbleringsäventyr och det börjar hända saker även om lägenheten fortfarande ser hemsk ut. Jag har nu flyttat in den ena bokhyllan till dess nya hemvist och det känns väldigt bra. Först var jag lite orolig över hur allt skulle rymmas där eftersom jag har dedikerat en hel hylla till mina sygrejer där det tidigare var andra saker. Lösningen: istället för att låta sakerna dominera lägenheten har jag beslutat mig för att bestämma vissa platser där saker får vara och allt som inte ryms där måste bort. Ett mycket praktiskt förhållningssätt måste jag säga.

Dessutom har jag vunnit lite plats genom att packa om saker på ett mer effektivt sätt. Det bästa med min omstuffning är att min förrådsdel kommer att kännas mycket mer som en del av lägenheten, liksom ett litet krypin bakom garderoberna - detta i motsats till tidigare då det var 6 kvm som var helt oframkomliga och där jag bara kastade in saker och hoppades att jag aldrig skulle behöva gå in. Om några dagar borde allt detta vara klart och då ska jag blogga in före- och efterbilder för att mer tydligt visa hur horribelt det har sett ut.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails