13.9.07

Sötast i släkten!

Vissa bilder är sådär riktigt svåra för att ljuset är märkligt eller helt enkelt dåligt. Här var det kvällsljus och dessutom gömde sig min lillkusin Josefin bakom en pelare så ljuset var riktigt kasst. I dylika fall fungerar det ofta bra att göra något helt annat med bilden, typ att lägga på en effekt som värmer upp och lyser upp. Här har jag använt min nya cross processing-händelse för att åstadkomma en söt, nästan vintage-effekt.

Nu kan det verka som att jag köper nya actions till Photoshop varje dag, men så är inte fallet. Jag hittade en som var väldigt billig och samtidigt innehöll många alternativ för den här typen av bearbetning. Man kan göra det här manuellt också genom att fixa och trixa med curves, den som vill kan läsa om det här. Tillbaka till bilden, jag älskar att hon ser så somrig ut. Jag kommer omedelbart att tänka på smultron, solsken, klarblå himmel och bad. Perfekt för oss sommarnostalgiker.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails