19.12.07

En liten jämförelse

Idag är det alldeles mörkt ute, det är som att solen inte har kommit upp fast den i realiteten gick upp för nästan två timmar sen. Jag har som vanligt börjat morgonen med att se julkalendern och äta mysfrukost i soffan. Det som kommer nu är kämpigare, nu ska jag försöka ha en riktigt duktig dag där jag jobbar på massor med C-uppsatsen. Imorgon är det handledning och då gäller det att visa att jag har kommit så långt att jag kan beräknas bli klar i tid. Jag vet ju att jag kommer att hinna, men min handledare måste veta det också.

Arbetet försvåras förstås av att jag känner mig halvsjuk och är allmänt utmattad. Men det är sånt man bara får strunta i. Sista hösten i Södertälje var jag konstant sjuk eftersom jag jobbade massor på dagis och bara fick en rejäl förkylning efter en annan (men jag jobbade i alla fall). Detta samtidigt som jag jobbade full fart i skolan med hundratals skrivövningar, kämpade med en hemsk, filosofisk Freud-essä jag hade kvar sen innan sommaren och dessutom höll på packa ner hela mitt bohag eftersom jag skulle flytta hit till Umeå. Dessutom gick min kära morfar bort mitt i allt det där, vilket gjorde alltsammans ännu jobbigare. När man sätter saker i perspektiv på det sättet så känns det som att jag nog ändå lugnt ska klara det här.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails