5.2.08

Blåbärsbulledagen, istället

Idag är det ju semmeldagen, och även om semlor är otroligt söta så är jag inte så förtjust i dem. Jag tycker varken om grädde eller mandelmassa och då är det inte så mycket kvar. Hemgjort semmelbröd gillar jag dock väldigt mycket, för det är ju samma sak som släta vetebullar och det är hur smaskigt som helst.
Blåbärsbullar är också gjorda på slät vetebrödsdeg, och är mycket godare än semlor. Jag gjorde blåbärsbullen när jag höll på med Malin och Daniels bröllopshäfte, men den layout jag då hade gick i stöpet så jag har inte använt den till något. Men nu får den vara med här istället. Jag utropar detta till blåbärsbullens dag, istället för semmeldagen. En onyttighet eller annan, det är ju sak samma.

2 kommentarer:

sofia sa...

Ja! Det lät som ett väldigt bra förslag. Har ju försökt tänka ut nåt alternativ, men inte kommit nån vart och helt plötsligt har ett år redan gått. Nästa år blir det blåbärsbullar för hela slanten. Idag får jag nog nöja mig med att "låna" en vanlig bulle av Maria.

Moa sa...

Ja, jag känner mig nöjd med min "uppfinning" :) Man kan ju visserligen se det som kanelbullens dag också, jag menar två kanelbullsdagar på ett år har väl ingen dött av! :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails