17.7.08

Att skjuta upp och glömma är inte bra

Ibland är jag hopplös på att komma ihåg saker. Som att betala räkningar, posta brev, ringa myndigheter etc. Det är som att det bara försvinner ur mitt huvud. För några veckor sen gick jag över från Halebop till Telia vänner och även om överflyttningen av abonnemanget skedde på en gång skickade de hem ett avtal till mig som jag skulle skriva på. När jag var i Umeå för snart två veckor sedan tog jag med mig det hem, tyvärr la jag det i vanlig ordning bara i en hög med andra papper och räkningar som jag inte har kollat på sen dess.

Kontentan var i alla fall att mitt abonnemang nu är spärrat från att ringa och sms:a tills jag har skrivit på avtalet. Det kändes typiskt dåligt eftersom jag har många personer (och en i synnerhet) som jag vill ringa och skicka meddelanden till. Nåväl, sagda person försöker få mig att ta tag i saker och ting som behöver göras på en gång istället för att skjuta upp saker och sen ha ångest över dem och han hoppades att jag kanske skulle lära mig en liten läxa nu. Man kan ju alltid hoppas, förstås.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det ordnar sig snart. Känner igen mig, vännen. Har en person (med samma namn) i min närhet, som ser till att jag inte skjuter upp saker. Messade dig i dag, och återkommer snart igen. Allt är bra.

Kramar Annapanna

Moa sa...

Hej vännen! Jag fick ditt sms igår och skrattade åt det med pirathatten :) Jag hoppas också att mitt avtal kommer in idag så telefonen fungerar igen, det är oerhört frustrerande det här med att inte kunna använda den alls förutom till att ta emot samtal och sms... Vi hörs!! KRAMAR

Anonym sa...

Har gjort allt som stod i min makt.....Ma

Anonym sa...

Här är en till som sällan kommer ihåg viktiga saker...måste alltid skriva upp saker på en massa lappar (som iofs också kommer bort...) och ha en man som säger till mig vad som ska göras..typ betala räkningar, mata katterna etc... :O)

Moa sa...

mamma: hehe, jag vet :)

linnéa: påminnelser i telefonen är riktigt bra, tycker jag :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails