10.1.07

Som man syr får man sprätta, är min erfarenhet

Istället för att somna tidigt som var min plan igår kväll så låg jag vaken till 04-tiden. Problemet låg i att jag hade så ont i magen när jag skulle gå och lägga mig vid 01-tiden och insåg att det berodde på att jag inte ätit något annat än lite godis sen 17-tiden. Alltså började jag bre knäckebrödsmackor mitt i natten, och medan jag åt hann jag bli pigg igen. Slutligen somnade jag men vaknade efter en halvtimme eller så av att min iPod fortfarande spelade Harry Potter and the Order of the Phoenix. Jag låg halvsovandes och lyssnade några minuter innan jag vaknade såpass mycket att jag förstod att jag måste slå av den för att kunna somna om. Resultatet är att jag idag känner mig seg och lite smått morrig.

Turligt nog ska jag snart iväg till mon cher Sofia, det är dags för ett litet heminredningsprojekt: att sy om en duk som är för liten för mitt köksbord till två gardinkappor. Det var sommaren 2005 som jag så noggrannt gjorde dubbelvikta fållar, pressade och med stor noggrannhet tillverkade denna duk av en fin stuvbit jag inhandlat på Mio möbler i Boden under en liten shoppingresa jag och Malin tagit för oss. När jag syr blir det oftast fel på ett eller annat sätt, mestadels för att jag är slarvig - men här fick jag bevis på att även när jag är så noggrann som jag bara kan vara så finns det även då utsikter att misslyckas. Men nu hoppas jag att jag har symaskinsféerna på min sida så att gardinprojektet blir lyckat.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails