5.1.08

Ett besök på min barndoms Konsum

Idag på eftermiddagen tog jag en promenad bort mot Konsum på Björx för att få lite luft och för att handla mjölk. Det var bara -5 C ute men det blåste halv storm, så jag passade på att värma upp mig lite när jag väl var inne på affären. Det blev en sån gång när jag fastnade vid bok- och tidningshyllan och bara njöt av att uppdatera mig på vad som fanns där.

Jag hittade boken som syns på bilden ovan, Den bortglömda konsten att bevara en hemlighet, som verkade väldigt mysig och bra. Det svenska omslaget var sött fast absolut inte lika fint som det här som jag hittade på Amazon, jag skulle kunna köpa en bok bara för den där omslagsbilden och så ha den framme som en tavla. Sen tittade jag lite i en ny tidning om scrapbooking, fast sakerna i var inte i min stil så det var inget för mig. Slutligen gjorde jag ett fynd vid kassan: en liten burk med vackert godis från Mattssons konfektyr för 4,90 kr. Jag köpte den inte främst för att äta utan för att fotografera, det har gått så långt nu. På det hela taget, ett givande besök.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails