29.1.08

Vitt te smakar inte persika och sommar längre

Om det är något som stör mig så är det när saker man gillar byts ut mot nya "bättre" recept. Det kan vara nagellack som plötsligt blir omöjliga, schampon som fungerar helt annorlunda och dessutom luktar sämre eller som mitt nyaste exempel: Liptons vita te. Jag älskade det teet med sin fruktiga och milda smak, men nu har de bytt ut receptet så att det smakar HELT annorlunda. Det är inte bara att det är lite justerat, det är ett helt annat te utan frukstsmak. Jag tycker det är oansvarigt att bara byta ut en smak helt snikigt och inte berätta att det kommer att smaka helt annorlunda. Går det inte bara att komma ut med ett till vitt te? Till vem ska man vända sig med dessa livets små irritationsmoment?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Sverker!!
De säger alltid att nåt är "new and improved" men det är ju aldrig bättre...
typ olw's chips - nu ännu godare! men de smakar bara lök... :)

Moa sa...

Ja, men precis! I själva verket var det säkert för dyrt att få till den där smaken och då ersätter de med skräpigare innehåll och hoppas att folk inte ska märka. Eller så tror de att allt automatiskt blir bättre av att förnyas, vilket ju sällan är fallet...

sofia sa...

Ja, men ja! Eller hur, olws chips. Det är så hemskt när det händer. Jag känner mig bestulen. Vissa smaker och konsistenser är perfekta, dom håller till tidens slut. Dom behöver inte pillas på. Fixa ny grafik eller hitta på en helt ny produkt istället.

Moa sa...

Jag har inte smakat chipsen, är det några med löksmak eller original?

Det ultimata exemplet måste väl ändå vara ICAs mozzarellapizza, den är ju god nu men den var fantastisk tidigare. Där bytte de helt recept från tomat, mozzarella och örter till pesto och körsbärstomater. Det är märkligt hur de kan tycka att det är ok att göra så utan förvarning...

sofia sa...

Dill-chips. Numera heavvy on the lök.

Moa sa...

Aha! Själv äter jag inte dillchips så jag behöver åtminstone inte irritera mig på det :)

Anonym sa...

aha..jag pratar om sourcream & onion-varianten! (måste ha fått en riktigt bra deal på lökpulver mao.. :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails