14.6.07

Feber och K-märkta hus

Jag vet inte om det är tröttheten eller feber, men jag ligger insnurrad i ett täcke där jag ligger i soffan och ser på Harry Potter (nej, jag tröttnar aldrig). Det som bäst sammanfattar mitt tillstånd nu är en snutt ur någon gammal sång som pappa då och då (falskt) brukar sjunga; "åååh, det bultar och det bankar". Där handlar det väl antagligen om hjärtat men i mitt fall är det snarare huvudet i allmänhet och tänderna i synnerhet.

Under en liten datorpaus läste jag att en K-märkt ridskola i Stockholm ska rivas för att Akademiska Hus ska kunna bygga nya hus. Vem som helst som ser bilden ovan borde ju förstå att det är ett brott att riva något som är så vackert. Se bara på de underbara pelarna och utsmyckningarna, och golvet går ju inte av för hackor det heller! Stallet ser ut att höra hemma på någon gammal herrgård och allt som andas gammal herrgård är jag obotligt svag för. Hoppas nu att någon stoppar detta vansinne innan det är för sent.

Bild från DN

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails