7.6.07

Kunglig glamour på olycksdag

Idag är det en lite hemsk dag eftersom jag snart ska åka till tandläkare och operera ut en av mina visdomständer. Det har gått oväntat bra att inte hetsa upp sig de senaste dagarna, men idag är magen full av fjärilar. Det kommer ju säkert att gå bra, jag ska få lugnande och kära systeryster ska följa med som moraliskt stöd och senare som ledsagare.

Nyss damp det dock ner något i brevlådan som fick mig att skratta och glömma bort dagens vedermödor en smula. För några veckor sedan läste jag ett utdrag på Aftonbladet ur en ny bok om Prinsessan Victorias och Daniels kärlekssaga. Den var skriven i typiskt smaskig stil och kändes ungefär lika suggestiv och spekulerande som tidningen Vårt Kungahus som jag har citerat ur ett par gånger. Trots att jag inte egentligen kände att jag behövde läsa den här boken fyllde jag i ett litet tävlingsformulär. Och hey presto! - tydligen skrev jag en bra motivering för jag vann den alltså. Ibland är livets små överraskningar synnerligen vältajmade.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails