15.9.10

Hösten är i antågande

Här i Umeå börjar det verkligen bli höst nu. Bredvid vår parkeringsplats växer det några träd som har alldeles gula löv och det samlas små guldfärgade högar här och där på marken. Det är riktigt mysigt och samtidigt känns det som att jag inte alls hinner med - jag är lite rädd för att det kommer att hinna bli vinter innan jag riktigt har märkt det. Saker och ting på jobbet börjar kännas lite mer hanterbara även om det fortfarande är alldeles för mycket att göra. Jag tröstar mig med att jag åtminstone aldrig hinner känna mig uttråkad på jobbet!

Eftersom jag inte hunnit gå ut något med kameran så postar jag en gammal höstbild jag hittade på datorn. Det är ju ett tag tills alla träd ser ut så här, men jag längtar dit.

...

Here in Umeå autumn is coming. Next to our parking space there are some trees and the leaves have all turned yellow. Little golden piles are gathering here and there on the ground too. I think it's very cozy but at the same time I feel like I'm not keeping up with the time. I'm afraid that it's going to become winter before I have the time to notice it. Things at work are starting to feel more manageable but I still have way too much to do. I comfort myself with the thought that I never have to feel bored at least, there simply isn't the tme for that.

Since I haven't had time to take my camera out for a walk I decided to post an old autumn photo that I found on the computer. It'll be a while before all the trees outside look like this, but I'm longing for that.

2 kommentarer:

Karin A sa...

Åh vilken vacker bild! Så fint med de gula höstfärgerna. Jag har precis samma känslor som du - ska det bli vinter utan att jag hinner med. Just nu märker jag mest mörkret. Likadant på mitt jobb - mycket jobb och varierande arbetsuppgifter.

Ha en fin helg!
Kram Karin

Moa sa...

Tack Karin! Vi får hoppas att vi hinner njuta av hösten :)

Hoppas din helg varit fin den med! Kram

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails