16.1.11

Garn i godisfärger

Under hösten har jag spanat in lite garner från det amerikanska märket Knit Picks. Tyvärr så säljer de inte utanför USA så det verkade hopplöst att få tag på garnet. Tills jag hittade den franska sidan Tricotin.com vill säga. De säljer Knit Picks garner, som verkar vara både mycket fina och jämförelsevis billiga. Med hjälp av google translator och gissning lyckades jag beställa en hel massa garner. Frakten var inte precis billig, men med tanke på att alla garner var det så blev det ändå en lönsam affär - och det var ju den enda chansen jag hade att köpa dem över huvud taget.

Efter många om och men (paketet verkade ha kommit till Sverige och sen vänt tillbaka till Frankrike) och flera mailväxlingar med den ytterst trevliga personen på företaget så kom äntligen mitt garn för någon vecka sen. Det var med stor lycka som jag botaniserade runt bland härvorna och nystanen, det är många timmars stickglädje som nu ligger i en korg bredvid soffan!







...

During autumn I've been looking at yarns from the American brand Knit Picks. They had many pretty yarns and the prices were very reasonable. Unfortunately they don't deliver outside the US so I thought I wouldn't get to enjoy them. Then I found the French company Tricotin.com that sold the yarns. With the help of google translator and guesswork I managed to order lots and lots of pretty yarns. The shipping wasn't cheap, but since the yarn was relatively cheap it was still a good deal.

After a lot of to do (the package seemed to have been returned to France after coming to Sweden) and lots of e-mails between me and a very sweet employee I finally got the package a few weeks ago. I looked through the package filled with prettily coloured hanks of yarn with pure joy. Now they're all in a basket next to the sofa, and I love that I have lots of hours of happy knitting before me!

3 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Ljuvliga garner! Jag har varit inne på tricotin några gånger men aldrig handlat. I år har jag köpstopp på garn men i framtiden kanske jag kan köpa knitpicks garner där och jag har ju dessutom sån tur att jag bor i Frankrike stor del av tiden och kanske frakten inte är lika dyr då.

Jos sa...

FIN färger. Är extra förtjust i den rosa/röd och mörkblå.. Kram Jos

Moa sa...

Medea: Åh, så härligt! Jag tror inte att det var lika dyrt då nej, men jag förstår inte franska så det är svårt att gissa sig till vad de menar. Google translator funkar ju för att få en generell förståelse men detaljerna kan vara lite oklara :)

Johanna: Ja, visst är de härliga :) Jag är superkär i den rosa också :) Kram!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails