31.1.11

Vita tulpaner och hopp om våren

Här kommer några vita tulpaner på morgonkvisten. Det har varit så underbart soligt i helgen att jag börjat få vårkänslor, alldeles för tidigt förstås men det är härligt ändå. Jag tycker att speciellt januari men även februari är jobbiga månader då man bara går och väntar på att ljuset ska återvända. Då förstår ni min glädje när jag flera gånger under helgen fick solreflexer i ögonen när jag satt i vardagsrumssoffan, de reflekterades från fönstren i huset mittemot. Under sommaren kan man ju bli irriterad över en sån sak men inte i januari, då känns det som ett löfte om att ljusare tider är på väg.



...

Here are some white tulips to brighten up your Monday morning. The weather has been so sunny this weekend that I've gotten some spring feelings. It's much too soon for that of course, but it's still nice. I think that January especially but also February are difficult months, I'm just waiting and longing for the light to return. So you can understand my happiness when reflexes of the sun hit my eyes several times this weekend, when I sat in our living room sofa. They were bouncing off the windows of the house adjacent to ours. During the summer such things can be a nuisance but not in January, then they bring the promise that spring is on its way.

2 kommentarer:

Lotta MayaLee Photography sa...

Vilka härliga vita tulpaner! Vi har också haft soligt väder i helgen, fåglarna utanför fönstret kvittrade som besatta :-) Dom är också svältfödda på sol :-)
Hoppas du får en bra och solig vecka!
Kram Lotta

Moa sa...

Ja visst blir man glad när det börjar anas vår... Tyvärr är det ju ett bra tag kvar innan våren kommer på riktigt här, men jag njuter av varje glimt :)

Ha en bra vecka du med!
Kram/Moa

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails