16.2.11

En basker för en molning dag

Mitt i alla sjalar och andra projekt som jag håller på med så började jag sticka en basker också. Jag blev så förälskad i mönstret Cloudy Day att jag ville börja på en gång - trots att det är mer av en vårbasker och det är -20 grader här just nu. Det måste vara min otämjbara längtan efter våren som spökar. Här kan ni se hur den kommer att se ut när den är klar. Min ser än så länge ganska knölig ut, men sånt brukar rätta till sig efter att man har blockat den (alltså blött upp den och sen lagt den till rätta för torkning).


Garnet är det alldeles ljuvliga Drops Baby alpaca silk som jag är mycket förtjust i. Det är ett ganska nytt garn som jag hoppas kommer att finnas kvar länge, samt att de gör lite fler starka färger - de flesta är ganska milda pasteller.

...

When I found the pattern for the Cloudy Day beret I fell in love with it and wanted to start knitting it right away - despite having several shawls and other projects that I was working with. It's more of a spring beret, so it isn't really necessary to finish it right now that it's about -20 C here (it must be due to my great longing for spring!). Here you can see what it will look like when it's done. Mine looks kind of wobbly still but that usually corrects itself after the blocking process.

I'm knitting it with the lovely new Drops Baby Alpaca Silk, that I really like. It's a quite new yarn that I hope will stick around, I also hope that they will make it in stronger colours - right now it's mostly mild pastels.

6 kommentarer:

Anita sa...

Vilken vacker!

Moa sa...

Ja, visst är det en snygg modell! Jag hoppas att min kommer att bli lika fin som originalet när den är klar :)

Karin A sa...

Åh så underbart söt - "vill ha" och jag älskar garnet. Själv kan jag inte sticka särskilt bra (visst har jag gjort en sjal eller två) men kanske kan jag få min mamma att sticka en sådan där sötsak.

Kram Karin

Mädschen Weis sa...

Blir inspirerad och avis på samma gång. Riktigt imponerande...

Iwona Eriksson sa...

Den här basker är verkligen fin och färgen så härlig!

Moa sa...

Karin: Ja visst är den söt. Det är inte speciellt svårt att följa mönstret, det är väldigt pedagogiskt. Men det är ju bra att ha såna som gillar att sticka som man kan be om hjälp :) Kram

Mädschen Weis: Tack så mycket :)

Iwona: Tack Iwona :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails