9.8.10

Den bekväma zonen

Idag var första dagen på en ny, minst sagt spännande, del av mitt arbete. Precis innan sommaren blev det bestämt att jag skulle ta över som biträdande rektor på skolan jag arbetar på. Tjänsten är på 15 %, så det är inte ett heltidsjobb utan jag kommer att fortsätta min lärartjänst som vanligt och bygga ut med det här. Rent praktiskt kommer jag att vara ansvarig för förskolan som är kopplad till skolan.

Det känns väldigt pirrigt och jag funderade både en och två gånger innan jag tackade ja. Dels peppade mamma mig att ta chansen och testa och dels hittade jag citatet ovan, som jag verkligen tycker är något att tänka på. Det är så lätt att leva sitt liv där det hela tiden är bekvämt att vara och det kan förvisso vara bra det med, men jag tror att man missar saker om man inte vågar ta chanser. Det här är något jag mest säger till mig själv eftersom jag trivs väldigt bra bland det trygga och bekväma...

...

Today was the start of something new and very exciting when it comes to my work-life. In addition to being a teacher I will work as assistant principal at my school, I'll be taking care of the kinder-garten that is associated with my school. It's only part-time, 15 %, but it still feels like a very big challenge and I had to think it over a lot before accepting the offer. My mom cheered me on and thought I should take the chance and try it out, and I also found this great quote that gave me the last push I needed. It's something that's really worth thinking about I think. It's so easy to live your life in your comfort-zone, but I think you might really miss exciting things there. I'm saying this mostly to myself, since I like that comfortable place very much...

7 kommentarer:

Arne sa...

Vilket underbart citat, jag tror det ligger mycket i det.

Lycka till, du kommer att klara rektorsjobbet med glans.

Kram Arne

Moa sa...

Ja, visst var det bra. Tack så mycket pappa!

Kram/Moa

designofluna sa...

Jag tror det kommer att gå jättebra Moa! De skulle aldrig tillfråga dig om de inte trodde att du skulle klara det! Och citatet, det borde kanske jag lyssna mer på....
Lycka till!
Kram Malin

Anonym sa...

Tänk att få chans att prova något nytt, men som ändå är inom ens eget område, dvs skolan. Åh, så roligt och spännande det låter!
Kram Annika

Moa sa...

Malin: Tack så mycket för peppen! Kram/Moa

Annika: Ja, det känns spännande om än överväldigande och lite läskigt :) Ha det bra! Kram/Moa

Karin A sa...

Vad roligt att de tror på dig! Förstår om det är nervöst men vad kul att få testa något nytt och spännande även i arbetslivet. :) Lycka till!

Kram Karin

Moa sa...

Tack så mycket Karin! Ja, det är både nervöst och roligt :) Kram

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails