15.9.11

Stickiga vykort

För några veckor sedan fyllde min kära syster år. Då hon egentligen har allt hon behöver ville jag hitta på något lite annorlunda, något som mest var kul. Eftersom vi båda gillar stickning och fina garner så bestämde jag mig för att göra vykort med garnfoton åt henne. Jag fotograferade nystanen mot olika bakgrunder och insåg i det läget att garn kan vara rätt svårt att fota på ett lockande sätt. Det var till detta projekt som jag skapade reflektorskärmarna, men det kunde jag ju inte skriva då eftersom hon inte fått sin present än. Nu kan jag visa några av bilderna också.

Vykorten beställde jag sen från MOO, en fantastisk sida där man kan beställa minikort, klistermärken och mycket annat - allt med sina egna bilder. Jag beställde faktiskt MOO minicards åt mig själv i somras, men jag har inte kommit mig för att blogga om dem än.







...

A couple of weeks ago my sister turned 28 years. Since she has about everything she needs I wanted to give her something fun and a bit different. We both love knitting and luxurious yarn so I decided to make some postcards with yarn photos for her. It was for this project that I made the reflector screen, but I couldn't show the photos back then since she hadn't got them yet. I ordered the postcards from MOO, which is an amazing website where you can make lots of fun stuff with your photos. I ordered some MOO minicards this summer but I haven't gotten around to blogging about those yet...

2 kommentarer:

Santessons sa...

Hur många har du? Gör många så säljer jag i boden. Blommor också, du kan fota hos oss. Bra ide eller hur?

Moa sa...

Ja, det är något att fundera på :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails