6.10.09

Solgenomlysta rosor

I söndags när vi var och putsade på skänken så norpade vi tre små rosenknoppar från Martins föräldrars ymnigt blommande trädgård (hoppas det var ok, Christine!). De har dels några buskar med vackra röda rosor och så några med dessa underbara gula. Det som är så fint med de gula är att de liksom rodnar lite i kanterna och dessutom blir de riktigt stora.

Ljuset börjar ju försvinna så smått och i vår lägenhet finns det väldigt begränsat med ställen att fotografera saker på. Det är mestadels köksbordet som gäller, precis bredvid fönstret, och jag är lite less på den enformiga bakgrunden. När jag gick genom köket och tittade mot fönstret så upptäckte jag dock att det lyste riktigt vackert genom de yttersta rosenbladen så jag haffade kameran och halvt lade mig över köksbordet för att komma åt en bra vinkel. Massor av fotovänliga fönster står högt på önskelistan över vår nästa bostad!

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails