30.10.09

En stol till hallen

Idag köpte jag en liten stol för 100 kronor på Myrorna som jag redan har målat ett varv med vitfärg som vi hade över sen sänggaveln. Det dumma var att jag inte riktigt tittade hur sitsen var konstruerad, jag bara antog att den gick att ta lös så att den skulle vara lätt att klä om. Istället visade det sig att den tidigare ägaren hade häftat fast stoppningsmaterial (det som syns på bilden) och sen häftat fast tyg över det, limmat på ett kantband och hamrat i möbelspikar i bandet.

Stolen kan ju fortfarande bli fin, men jag är inte så förtjust i hela grejen med kantband och sånt, det gör det ju väldigt komplicerat att byta tyg exempelvis. Nåja, man får skylla sig själv när man inte ser efter vad man köper. Förhoppningsvis blir det en fin liten stol att ha i hallen i alla fall. Tyget jag har tänkt ha till stolsdynan är det på bilden ovan. Det är ett jättefint möbeltyg som jag faktiskt också köpte på Myrorna, fast för flera år sen. Det har blivit liggande i väntan på det perfekta användningsområdet och detta tror jag kan vara ett lämpligt tillfälle för det att bli använt.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails