3.1.10

Adjö till julen

Igår åkte vi hem till Umeå igen efter en liten tur till pappa över nyår (nyyår som jag börjat säga sen jag träffade Martin och blev mer utsatt för västerbottensdialekten). Det har varit roligt att hälsa på familjen, men det är väldigt skönt att vara hemma igen också. Det känns också skönt att hela julgrejen är över. Nu kan vi plocka bort allt julpynt och rensa ut så att det blir fräscht och luftigt inför våren.

Turligt nog har jag jullov veckan som kommer också, även om jag måste jobba på fritids en dag. Förutom lite planer med vänner ska jag försöka ta det lugnt och verkligen tänka på vad jag vill med det nya året. Jag tänker inte avge några nyårslöften, utan mer försöka ta lite tid att fundera. En extra bonus är att jag ska gå och hämta ut mina nya glasögon också, det känns kul med lite förnyelse!

...

Yesterday we came home after our little trip to my dad over New Year's Eve. It's been really fun to visit my family over Christmas and New Year's but it's good to be home again too. I'm glad the whole Christmas-thing is over too. I love this holiday, but at the end of it I'm always longing to pack away all the ornaments and clean out my home so that it feels fresh and airy in expectation of spring.

I'm lucky enough to be free from work the coming week too, even if I have to work one day. Besides some plans with friends I'm gonna try to take it easy and really think about what I want with the new year. I'm not making new year's promises, it's more about taking some time for my self to reflect. An extra bonus is that I've ordered a pair of new glasses that I'll be picking up from the store tomorrow and I'm so excited to see a new me in the mirror!

4 kommentarer:

Elina sa...

Undrade stilla om att va flytthjälp åt mig ingick i nämnda "planer med vänner"... ;) Hoppas du även har roligare och mindre sjåiga planer med vänner i veckan!

Jag är iaf tacksam för din hjälp! Vi ses imorgon.. Kram!

Moa sa...

Japp :)

shanon sa...

This is a gorgeous photo.... =)

Moa sa...

Oh, thanks Shanon! :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails