12.4.11

En färgklick för en mulen dag

Idag behövs det en glad, rosa bild för att pigga upp i det grå, dimmiga vädret. Det kalla och trista vädret känns speciellt konstigt med tanke på att jag senast igår satt ute i t-shirt och solade... men det är väl därför det kallas aprilväder!

I övrigt har jag varit rätt slut efter allt firande kring min 30-årsdag, det pågick lite utspritt över flera veckors tid. Men det var riktigt roligt att hinna med att träffa alla i min familj lite extra. Jag har blivit så otroligt bortskämd med fina presenter också, flera av dem var väldigt fotogeniska och kommer säkert att dyka upp på bloggen senare. Jag fick bland annat en rosa Steltontermos, lyxiga skönhetsupplevelser, sticktillbehör, muffinstillbehör, en bok om kungligt mode, en vacker skål, fina muggar och mycket annat fint. Sen fick jag inte mindre än två kameror. Den ena var en superfin rosa kompaktkamera, en Canon Ixus 115, som är perfekt att ha med sig när man inte vill släpa på systemkameran. Och ja, sen fick jag en ny systemkamera också vilket jag inte hade väntat mig, men jag är förstås riktigt glad över den. Den nya, en Pentax K-5, är mycket bättre än min gamla när det gäller ljuskänslighet, så nu kan jag fota inomhus även under den mörka vintern. Någon annan gång ska jag visa en bild som jag fotade i nästintill totalt mörker.

...

Today I wanted to post a happy, pink photo to cheer me up on this gray, foggy day. It feels so strange that only yesterday I sat outside in just a t-shirt, enjoying the sun... but I guess that's why it's called April weather (at least in Sweden it's well known for its fickleness).

I've actually been kind of wiped out after all the celebrations of my 30th birthday. They were scattered over several weeks, but it was very nice to get to meet all of my family. I've been so spoilt with beautiful gifts too, several of which are very photogenic and will probably make it to the blog later. Amongst other things I got a pink Stelton thermos, some luxurious beauty treatments, knitting things, things to use for baking cupcakes, a book about royal fashions, pretty mugs and many other things. I also got two cameras. One of them was a really pretty pink compact camera, a Canon Ixus 115, which will be great for when I can't bring my DSLR. I actually also got a new DSLR which I really hadn't expected, but naturally I'm very very happy about it. The new camera, a Pentax K-5, is much more photosensitive than my old camera so now I can shoot indoors even during the dark winter. Some other time I'll show you a photo that I shot indoors in next to darkness.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails