29.4.11

Rörliga foton

När jag surfade runt på Daily Mails hemsida så hittade jag en artikel om något mycket fascinerande. Det är två bildkonstnärer som har utvecklat ett sätt att sätta in små rörliga detaljer i fotografier. Effekten är intressant och samtidigt så känns det lite märkligt när man ser fotografens hår blåsa i vinden. Jag får lite känslan av hur foton fungerar i Harry Potters värld. Läs artikeln här.

PS. Bilderna ville inte röra sig här, så ni får gå över till artikeln och titta!





...

When I browsed articles on Daily Mail's website I found a fascinating thing. Two artists have created a way to put moving elements into still photos. The effect is interesting but also a bit strange, especially the way the photographer's hair moves. I get vibes from how photos work in Harry Potter's world. Read the article here.

PS. The photos wouldn't move in my blog, so you'll have to head over to the newspaper to see it!

Photos via Daily Mail.

3 kommentarer:

Anita sa...

Åh, det där tyckte jag väldigt mycket om... Undrar om det är hemskt svårt att göra?!

Anita sa...

(Nu gick det att skriva inlägg! :) )

Moa sa...

Ja visst är det snyggt! Jag vet inte om det är svårt men när man läser artikeln så verkar det rätt pilligt i alla fall... Vissa bilder tog en hel dag att fixa till skrev de :)

Bra att det fungerar igen! :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails