1.8.08

Knark i kommunens rabatter

Sommarens roligaste bild!

Imorse läste jag sommarens lustigaste artikel i Norrbottens-Kuriren. Det handlar om att det uppdagats att någon har planterat cannabisfrön i kommunens rabatter på Floras kulle (vilket alltså är en park i Luleå). Kuriren fick ett tips för tio dagar sedan som de skickade vidare till polisen, men dessa sa att det var någon ofarlig släkting till cannabis. Men så igår kom det ett nytt tips:

Tipsaren: Det odlas cannabis på Floras kulle.
Reporter: Men vi fick samma tips för tio dagar sedan. Polisen har kontrollerat odlingen och det är inte cannabis.
Tipsaren: Jag vet inte vad, eller var polisen har kontrollerat, men det jag har framför mig är cannabis.
Så sänker tipsaren rösten i mobiltelefonen.
Tipsaren: Jag är helt säker. Jag har odlat själv.

Sen gick alltså en reporter dit för att titta efter själv och får då oväntad experthjälp av en jamaican på besök i Luleå, som påpekar att det verkligen är cannabis och att han vet detta säkert eftersom han växt upp med sånt. En tvivlande polis kommer återigen till rabatten och ser att det faktiskt stämmer. Som Kuriren komiskt konstaterar: "Någon eller några har strött ut frön längs hela rabatten. Och låtit kommunen göra grovjobbet: vattna cannabisodlingen. Parkarbetarna har underhållit hundratals illegala cannabisplantor under sommaren." Därefter blir det fart på saker och ting, kommunen skickar dit parkarbetare som får gräva upp alla plantor. Detta medan den besökande jamaicanen Kent King utbrister:

- And there is so much! Och det finns så mycket!

Underbart!

Bild från Kuriren

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha sjukt! men ändå lite fräckt! :)

du kanske vill kolla lite på syrrans blogg?

http://joskankkonen.blogg.se/

sköt om dig min underbara!!

nu åker vi till fjälls!

puss puss

Moa sa...

Ja, visst var det kul :)

Ja, men såklart jag vill speja lite i din systers blogg :)

Puss på dig! :)

sofia sa...

I know, hahaha! Läste det på jobbet i morse. Priceless.

Anonym sa...

Hej Moa,

Vilka fina bilder du har på flickr. Jag googlade mig hit via Rorys rosa Birkin-bag, för vi håller på med ett Gilmore-girls maraton hemma. Och så hamnade jag till sist på flickr. Du är jätteduktig på att fota och se fina saker i vardagen.

Moa sa...

sofia: oh, yes :)

lindamaria: åh, tack så jättemycket! kul att du gillar mina foton :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails