15.7.09

Utflykt i skärgården

Just nu befinner vi oss i Luleå några dagar och bor hos pappa. Idag hade vi den stora glädjen att få åka ut i skärgården med våra släktingar till deras stuga på Långön. Av någon outgrundlig anledning glömde jag min kamera, men jag lånade en kompaktkamera av min syster och knäppte några bilder. De är helt utan estetiska ambitioner, men det är bara trevligt att ha några minnen av dagen. När vi kom på morgonen var det strålande väder och vi badade och solade i flera timmar innan det blev åska och lite regn. Allt som allt så var det en alldeles underbar dag där vi hann umgås med flera i släkten och det var så mysigt så.

Så här ser det ut från deras strand. Tänk så mysigt att ha en helt egen strand precis nedanför stugan...

Stugan och lite av den mysiga tomten.

Det blir så fint växtliv ute i skärgården, det är lite speciella växter som mest finns vid havet (de undre mest, prästkragar är ju inte direkt ovanliga).


Jag tycker att bryggor är så bra bakgrunder till allt möjligt. De grova brädorna ger en fin kontrast. Av någon anledning ville inte bilden vara åt rätt håll här, jag hade fotat den liggande. Men det ger ändå en strandig känsla med sandiga fötter.

Det hör som till med ett foto taget med utsträckt arm så att man får den snygga vidvinkel-looken. Här är vi i alla fall, lyckliga, lätt solbrända (även om det inte syns så bra) och med ostyrigt strandhår.
Ytterligare en mystiskt snurrad bild. Min hand med ett litet vitt band på ringfingret. Det har bleknat nu eftersom det har regnat i så många dagar, men tidigare var det riktigt stor skillnad. Ett vitt ringformat märke på ringfingret kan ju vara ett tecken på något sorgligt förstås, men i vårt fall beror det på att våra förlovningsringar är inne på putsning inför bröllopet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Moa! Det ser mysigt ut med strand, hav och natur. Här är det mycket asfalt. Du och Martin är så söta tillsammans. :) Hälsa gärna din far från mig. Kramar Anna

Moa sa...

Åh, tack :) Ja, det var hur mysigt som helst, verkligen underbart att få vara i skärgården...

Vi hade hunnit komma hem innan jag läste din kommentar, men jag ska hälsa ändå när jag pratar med honom :)

shanon sa...

I love that you pointed out that we, as photographers, tend to look at our photos with kind of a judging eye and we rarely shoot just for the memories. We always want them to be perfect.
I really enjoyed looking at these. It looks like a wonderful trip. And I think I spy the flowers that you said that you have, that match those that I shot in Niagara Falls. =)

Moa sa...

Thanks, it ws an absolutely wonderful trip! I was so disappointed that I forgot to bring my camera, I would have loved to shoot lots here. But at the same time it can be nice to not feel the pressure of wanting to get the perfect shot and just hang out with your family instead. I just borrowed my sister's compact and took a few shots, and at that time the sun wasn't even out so everything looks a bit more drab. But the photos are lovely memories anyway, and I think it's a good thing to practice to not always strive for perfection :)

How cool about the flowers! To know that the Niagara falls and the archipelago in the north of Sweden have something in common :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails