10.8.09

Nytt, romantiskt överkast

Idag har vi äntligen köpt ett överkast till vår säng. Det har varit ett pågående projekt under året att hitta något som båda gillar och som inte är alltför extravagant - jag hittade exempelvis ett på Pentik i sidenvävd bomull som inte hade varit helt fel om det inte vore för att det kostade 3200 kr.

Idag gick vi in på vår favorit bland inredningsaffärer i Umeå, Hjärtero, och tittade mer noggrant på ett överkast som vi bara sett i skyltfönstret innan. Vi blev båda överförtjusta i det och nu ligger det på vår säng och ser vackert ut. Jag är nästan mest förtjust i rutmönstret på sidan och så den lilla spetsen längst ner förstås. Nu kan vi äntligen bädda till fint i sovrummet, det ger ett mer harmoniskt och välordnat intryck med ett överkast än halvskrynkliga satinlakan (jag vet inte varför de blir så skrynkliga jämt och vi orkar inte boka tvättstugan på gården för att mangla). Så, här är i alla fall några bilder.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt snyggt!

Moa sa...

Tack! Det tycker vi med :)

Anonym sa...

Vilket fint överkast... blir lite smått avis :) Trevlig helg! Kram kram.

Moa sa...

Tack så mycket! Hoppas du får en fin helg med! Kram

Lisa sa...

Vilken fin blogg! Bor själv i Umeå och tycker att det finns på tok för få inredningsaffärer..
Hjärtero får jag spana in, såg något brevid telia förra veckan- är det den?

det där med att mangla lakan är jobbigt, går jättebra att stryka satinglakan! jag stryker mina och dom har inte tagit skada :)

Moa sa...

Tack så mycket Lisa! Ja, visst borde det finnas fler roliga små inredningsaffärer här! Hjärtero ligger nästan granne med Telia, ja! Det är en jättemysig affär.

Vi får kanske prova att stryka lakanen, fast vi är lite lata av oss :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails