9.8.09

Ringarna och blommorna

Dagen efter bröllopet passade jag på att ta några foton på buketten och det blev även ett kort på mina smycken som låg på köksbordet.

Jag tog även med våra ringar. Förlovningsringarna är släta och min vigselring är en smalare ring med små diamanter på översidan. Jag är otroligt glad över den och kan inte låta bli att vinkla runt den så att diamanterna glittrar. Det finns uppenbarligen något av en skata inom mig, som dras till saker som glittrar.

Min brudbukett bestod av rosa rosor, vita fresior och vita prärieklockor. Jag ville ha en bukett som hade lite struktur och denna var helt perfekt, tyckte jag. Fresiorna hade tyvärr inte hunnit slå ut, men de var fina ändå. Jag trodde verkligen inte att jag skulle hitta något bra, jag var nära tårar efter att jag tittat i albumen hos floristen, vilka bara innehöll 90-talsarrangemang. Men slutligen hittade jag denna lilla pärla, fast i vitt, och det kändes rätt på en gång. Martins corsage bestod av en rosa ros och en vit fresia och den var också mycket fin.

Jag har påbörjat ett projekt att torka bröllopsblommorna, men det går inte så bra hittills. De känns fortfarande fuktiga, jag är rädd för att det är för varmt och fuktigt i luften för att det ska gå. Men det är ju värt ett försök i alla fall.

2 kommentarer:

shanon sa...

I agree with you about things that sparkle. =) I never really understood the Marilyn Monroe "Diamonds are a Girls Best Friend" until I had some on my finger. Oh my! ; )

I hope you have success trying to preserve your flowers. They are one of those things that we want to keep perfect forever.... but no matter what, you'll have lovely photos of them.

Moa sa...

Haha, exactly... at first I often stared dreamily at my finger and sighed happily :) I also thought that diamond thing was a bit exaggerated, but then you catch the fever... :)

I'll just have to see about the flowers... the little pink roses that we had as decoration look pretty when dried, but the bouquet looks a bit sad. But I just can't throw it away anyway... I'll just see what I'll end up doing with it.

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails