17.4.10

En lila cowl

Förra fredagen sa jag åt min ytterst stick-kunniga syster att jag var sugen på en cowl (en modern typ av sjal som är sammanstickad till ett O). Genast loggade hon in på sin stick-community och letade fram mönster och jag valde ett fint flätat mönster. Dagen efter köpte vi ett underbart babymerino-cashmere-silkesgarn i en blålila nyans och samma kväll började hon sticka. Nu ser sjalen ut ungefär så här, jag tror den kommer att bli supersnygg när den är klar! Uppdatering följer...

...

Last Friday I told my very knit capable sister that I wanted a cowl. Right away she logged onto her knitting community and found some patterns and I chose a pretty braided one. The day afte we bought a wonderful baby merino cashmere silk yarn in a bluish purple and the same night she started knitting. Now the cowl look something like this, and I think it'll be great when it's done! Update will follow...

3 kommentarer:

oumberligating sa...

Om jag skriver en rad på en "främlings blogg" önskar Trevlig Fortsatt Helg och berättar att jag har "nybetsade tår" verkar det konstigt då?
Jag är bara 46 år så jag har ännu inte funnit svar på "allt", därför bloggar jag!
Mvh ifrån Oumberlige Peter!
PS: Fin och Trevlig blogg du har!

Georgianna sa...

Moa, I LOVE what you've done with this cabinet! It has so much personality and style. Great job!!

Moa sa...

Peter: Tack! :)

Georgianna: Thanks so much Georgianna, your words are so encouraging! :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails