29.6.10

Sommar, betong och blommor i Falun

Igår reste jag till Falun för att hälsa på mamma och Björn. Här är det riktigt sommarväder och jag njuter av att kunna vara ute hela dagen och bara ta det lugnt. Jag har visserligen jobbat lite med olika projekt i deras trädgårdsmakeover men det har funnits tid till att sitta och läsa också.

Det finns massor av fina blommor i trädgården, här är några av dem, hopsamlade i midsommarbuketten som börjar sjunga på sista versen.


Mamma har gjutit ett fat (eller fågelbad eller vad man vill) i betong, med ett rabarberblad som form för insidan. De bruna fläckarna är delar av rabarberbladet som inte gått att skrubba lös än. Jag har också provat på den här konsten, men mitt lövfat ligger under en svart sopsäck än så länge. Det blir spännande att se hur det blir när det är klart!

...

Yesterday I traveled to Falun, to visit my mother and her husband. We have lovely summer weather here, and I love just being able to walk into a garden and just enjoy the warmth. I have helped them with some projects in their garden makeover, but I've had time to just sit and read a book as well.

They have got lots of flowers in their garden, and in the photos I captured a bouquet that was put together a couple of days ago. It's starting to wilt, but I think it's still so very pretty. My mom has made a big plate of concrete, with a rhubarb leaf as the inside shape. The brown spots are pieces of dried rhubarb leaf that's still stuck to the plate, but it will be clean once it's gotten wet from rain. I did one too today, but it has to dry under a plastic sheet for a couple of days. I can't wait to see how it turned out though!

2 kommentarer:

Karin A sa...

Vilka underbara bilder! Gillar verkligen färgtonerna. :) Så snyggt!

Låter som du njuter av ledigheten. Härligt. Betong har jag testat att gjuta, kul eller hur. Hoppas även dina ting blir så fina som fatet på bilden.

Ha det gott!
Kram Karin

Moa sa...

Tack så mycket Karin!

Jag njuter verkligen! Det var inte lika fint väder idag, men det var ändå härligt. Jag hoppas också att det blir bra, blir spännande att se :)

Kram

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails