25.7.08

Det här med arbetsförmedlingen

Äntligen är det fredag och en solig sådan dessutom. Jag tog nyss en liten paus i mitt solande för att ringa till arbetsförmedlingen. Det är ju så himla bökigt hela den där grejen med att vara arbetslös, man ska höra av sig till dem med jämna mellanrum och jag glömmer hela tiden det. Den här gången hade jag dessutom lämnat pappret med alla instruktioner och datum i lägenheten i Umeå, så det var ju förstås inte så bra.

Efter lite peppning från Martin tog jag tag att ringa dit och kolla upp hur det stod till. Jag fick tala med en handläggare som först var lite konfunderad över att jag inte hade några inloggningsuppgifter till hemsidan (jag har fått såna vid något tillfälle, men tappat bort dem, eller att de slutade gälla eller något), men sen fick jag vara med på ett väldigt interaktivt sätt när han gick i korridoren (och sa "nu går jag i korridoren upp till mitt rum" och senare startade sin dator "nu måste jag lägga ifrån mig telefonen så jag kan logga in på datorn"). Efter att jag meddelat hur situationen såg ut så frågade han lite om vädret i Luleå och var hur trevlig som helst. Så gemytliga tror jag bara handläggarna i Norrland är, faktiskt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Detta har inget med ditt inlägg att göra men jag ville bara säga att du tar jättefina foton. Riktigt proffs :)

Anonym sa...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Arbetsförmedlingen har ingen annan funktion än att anmäla till a-kassan att man är arbetslös. Det är en meningslös institution som lika gärna kan ersättas med elektronisk anmälan på nätet. Totalt slöseri med pengar. Låter jag bitter?

Moa sa...

daniel p: Åh, tack så mycket! Kul att du gillar dem :)

Nea: Jag håller med dig, det är riktigt irriterande faktiskt...

sofia sa...

snus.

Moa sa...

fint som snus eller fult som snus? :)

sofia sa...

bara vanligt brunt snus. jag ville ge ifrån mig ett livstecken. få lite uppmärksamhet. tänk tonårspojke med aparmar och målbrottsröst.

Moa sa...

Haha, jag kan precis se det framför mig :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails