16.7.08

En mysig tjejkväll


Jag har haft en alldeles underbar eftermiddag och kväll. Först fika med favoritkusinerna Marie och Kristin på kulturhusets uteterass, vilket var hur mysigt som helst. Jag älskar att man har utsikt över hela norra hamn och att det känns så öppet och luftigt - att man sen bitvis inte kan höra vad som sägs för att vissa motorcykelförare på bilvägen bredvid gasar som galningar, det är en helt annan sak.

Och sen var det äntligen dags att se Sex and the city-filmen. Jag och Marie köpte godis (jag tänkte vara duktig och tog med mig ett äpple, men det höll inte så länge förstås) och sen fick vi uppleva en otrevlig översvämning på bions toaletter - hela golvet badade i vatten. Tur att Max bredvid hade toaletter, vi är båda såna som får panik om vi inte får gå på toa innan vi ska göra något - då blir man ju rent psykologiskt mer nödig också. Hur som helst, filmen var underbart bra och snygg och jag skulle gärna se om den här och nu. Ett framtida DVD-köp alltså, fullt av underbar New York-, höst-, vinter- och mörkt hår-romantik.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såg också filmen för ett tag sedan! Den var helt fabulous! Så snygg och så rolig! Har lånat hela boxen med alla säsonger av en kompis och har nästan plöjt igenom alla. Men jag måste säga att serien verkligen kom igång mot slutet. De första säsongerna var mest...snuskiga...om man säger så. Men det är tjejgängets relation/diskussioner som är roliga att följa och det hade ju filmen fångat upp bra. Tyckte det roligaste var Samantha med sushin... :o)

Moa sa...

Ja, filmen var riktigt, riktigt bra tyckte jag med, sen är väl serien lite sisådär... jag håller med om att sjätte säsongen helt klart är bäst!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails