14.7.08

Kantarellplockning i stugan




I helgen var Martin här och på lördagen passade vi på att åka ut ett tag till stugan. Förutom några moln då och då så var vädret helt underbart. Då bryggan inte blev utsatt i år tog vi massor av strandmadrasser och la dem på stenarna längst nere vid vattenbrynet, sen låg vi där och njöt av sol, värme och den där speciella känslan det är att vara vid havet (om än det är mer en fjärd än ett hav).

Bilderna ovan då? Jo, det växer faktiskt kantareller i vår stuga - mitt på gångstigen ner till vattnet. Själv är jag ingen stor svampfantast men Martin gillar dem så jag hjälpte till att plocka lite innan jag bestämde mig för att dokumentera det hela istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lämnat dem bara till Er.... Kram Ma

Moa sa...

Vi gjorde god kantarellsås av dem till fläskfilén vi åt igår, så tack så mycket :) Kram

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails