21.7.08

Solnedgång från bussfönstret

Ovanstående bild är ett fascinerande exempel på hur kameran i min mobil fungerar. När jag åkte buss hem från Umeå igår kväll var himlen alldels makalöst vacker och jag ville gärna föreviga detta. Tyvärr går det inte att zooma in om man väljer de större bildstorlekarna, så därför valde jag den minsta för att komma närmare solen. Trots att jag har för mig att minsta storleken brukar bli några gånger större än så här, så blev det en alldeles minimal bild. Nåväl, lite av det magiska kanske förhoppningsvis går fram ändå.

Annars kan jag meddela att det varit en helt underbar helg. Jag och Martin firade faktiskt en månad i lördags och det känns väldigt bra, det känns som att det har gått mycket längre tid än så och det är ju ett bra tecken. Nu är det dock åter dags för fem tomma dagar från varandra och det i kombination med det ihållande regnet ute gjorde att jag köpte en enorm godispåse och en Svensk Damtidning på väg hem från jobbet - lite tröstätande har väl aldrig skadat någon...

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails