17.3.09

Droppande smältsnö

Idag mina kära vänner, så var det varmt och soligt i Umeå och jag fick riktiga vårkänningar. Till och med slasket kändes positivt eftersom det innebär att barmarken kommer närmare. När jag kom hem i eftermiddags lät det ploink, ploink ute på balkongen när vattendropparna landade på räcket och det var jag förstås tvungen att försöka föreviga.


Här handlar det inte om någon konstnärlig ambition, utan mer om att förmedla vårkänslan i smältande snödropp. Det är alltså de vaga, vita strecken som är vattendropparna, om ni inte förstod det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det ser nästan ut som en flygande droppe (pinne) på övre bilden :P

Moa sa...

Haha, ja de flög åt alla håll och kanter och det roliga var att jag råkade fånga hur vattnet splittrades på undre bilden :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails