16.3.09

Varm choklad och uppmuntran

Vissar dagar känner man sig bara sådär trött och liksom urlakad. Det har varit en helt vanlig jobbdag, men jag känner mig extra trött och opeppad. Tills jag läste den här underbara historien vill säga. Det är bloggaren Posy Gets Cozy som berättar om dagen när hon förlovade sig. Historien var underbart uppfriskande eftersom hon hade varit sur och gnällig hela dagen och omedvetet motarbetade sin stackars blivande make, men därigenom blev det hela ändå riktigt vardagsromantiskt. Dessutom slängde hon in en historia om gången hon blev mest överraskad i sitt liv, som var riktigt rolig. Så läs och le lite, ni med.

En annan fin sak som gör en glad är när älsklingen kokar choklad när man ska på friluftsdag och har migrän. Han hoppades att jag skulle hinna bli bättre innan det var dags att åka och att jag då skulle ha fika att ta med mig. Nu var jag tyvärr tvungen att vara hemma i alla fall, men jag hade min picknick hemma i soffan och drack varm choklad i favoritmuggen istället. Sån fin omtänksamhet värmer.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails