22.3.09

Körsbärskvistar

I torsdags när vi var på maxi och handlade så upptäckte jag att de sålde körsbärskvistar där. Vi köpte hem en bukett och nu står de i en stor glasvas på köksbordet och påminner om att våren stundar. Hittills har bara fyra knoppar slagit ut till blad, men det är fler på gång. Förhoppningsvis kommer den att blomma också, så småningom.

I fredags under mitt besök på stan upptäckte jag till min stora glädje att även något annat vackert finns att köpa här i Umeå, nämligen persikokvistar. De är faktiskt ännu vackrare än körsbärskvistarna och blommar i ljusrosa, såna blir det nästa gång.

2 kommentarer:

Lotta MayaLee Photography sa...

Vilket sammanträffande!
Jag köpte persikokvistar för ett par dagar sedan för att jag skulle fota dom. Tyvärr så skrumpnade dom ihop, så det blev inga foton...:-(
Men jag ger mig inte, imorgon ska jag inhandla nya, skam den som ger sig!
Ha det bra!

Moa sa...

Jaså! Du, det verkar som att körsbärskvistarna inte är så mycket mer livskraftiga heller... jag trodde att alla knoppar skulle explodera ut i blad, men det har inte hänt något mer sen de kom hem - snarare att de ser lite torrare ut. Jag undrar om man ska beskära dem snett längst ner så att de får mer vatten eller något, kanske måste prova det. Typ snabbt innan de dör...

Lycka till med dina persikokvistar! :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails