22.6.09

Semestertankar

Så här önskar jag att jag såg ut som semesterfirare.

Idag är första riktiga dagen på min semester. Det känns underbart men också lite märkligt att ha så mycket ledigt. Eftersom Martin jobbar i två veckor till såsar jag på själv på dagarna och idag har jag bland annat suttit ute på gården och löst korsord och fikat lite.

Anledningen till att jag satt på gården och inte på vår enorma balkong är att den ligger i skugga fram till sent på eftermiddagen. Detta i kombination med att det blåser så mycket att det inte ens är behagligt att sitta ute insvept i en filt förrän det är riktigt soligt - och knappt ens då - gör att jag vågar mig ner på gården. Annars är jag inte så förtjust i att parkera mig på allmänna platser, särskilt inte själv. Det känns inte lika bekvämt och avslappnat som att sitta på en egen uteplats. Detta är ändå så mycket trevligare än min förra lägenhet som var kokhet från maj-september, saknade balkong och där det dessutom kändes riktigt otrevligt att vara ute på baksidan. Nåväl, när Martin får semester om två veckor kommer vi nog att fara iväg mer till stranden och andra trevliga ställen, vilket jag verkligen ser fram emot.

Bild från Once Wed

2 kommentarer:

shanon sa...

Happy Belated Real First Day of Vacation! =) This dress is so full of old fashion romance...

Moa sa...

Thank you! Oh, I love that dress too... so completely romantic! :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails