6.7.11

Lite sommarprojekt

I höstas köpte jag och Martin ett gammalt träskrivbord som vi tänkte måla om, men det har inte blivit av förrän nu. Igår grundmålade jag det och idag blev det första varvet med vanlig färg. Imorgon ska jag måla det sista (jag hoppas att det räcker åtminstone) och sen kan vi äntligen ta hem det. Vi hade ett vitmålat träskrivbord sen tidigare, men jag var aldrig riktigt nöjd med det så det känns bra att ha hittat ett som vi fått till som vi vill ha det.

Naturligtvis glömde jag att ta en före-bild, men så här ser det ut just nu i alla fall. Jag var lite praktisk den här gången och målar bara fronterna på lådorna - det sparar verkligen massor av arbete, plus att de inte hakar fast lika mycket när man drar dem in och ut.

Det satt fina beslag på bordet men vi vill variera oss i stilen och köpte dessa på byggnadsvårdsaffären i Olofsfors. Jag tror att de kommer att passa riktigt bra till.

Längst till höger på översta bilden anar man en vitmålad hylla, den är nästan exakt likadan som den på utomhusbilden här ovan. Martins pappa gjorde en sån åt sin fru och sen har nästan alla barn velat ha en likadan. Vi har ju ingen trädgård men den passar nog fint på vår balkong, bara vi tynger ner den ordentligt så den inte tippar i vinden. Vi ska faktiskt lägga trall på balkongen också alldeles snart, så då passar det extra fint med lite dekoration. Vår balkong har känts så steril och tråkig för hur man än gör så går det inte att få det mysigt när man har ett flammigt betonggolv. Nu kommer varje blomkruka att förhöja utseendet!

...

I've been working on painting a vintage wooden desk that we bought last fall. We had bought one before that I wasn't really happy with, but this one looks very good. It had some pretty, old-fashioned handles but we wanted to mix it up and bought some new ones. In the top photo you can see a little bit of a shelf that Martin's dad made for us. He made one for his wife and then almost all of his children wanted one, so he kindly made some more. The one in the bottom photo is the first one he made, I think it's so cute for flowers and other decorations. We don't have a garden of course, but I think it will look good on our balcony.

Martin's dad is actually going to help us to build a wooden floor for our balcony. It's so completely unpleasant there now with a stained concrete floor. No matter what you do you can't make that look cozy... But once it's done I'm sure it will look much prettier!

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails