30.7.11

Vårt senaste projekt

Idag gjorde jag äntligen klart det sista med vårt "nya" skrivbord. Vi köpte det i höstas men det är först nu i sommar som jag kommit mig för att göra i ordning det. Jag glömde förstås att ta en före-bild, men bordet var brunbetsat eller något liknande och det krävdes många timmars arbete med en slipmaskin för att komma ner till rent och fint trä. För några veckor sedan spenderade jag en hel del fina sommardagar i mina svärföräldrars garage med att spackla, slipa och måla. Medan jag målade lyssnade jag på massor av P3 Dokumentär, mitt nya favoritprogram. Mellan varven åkte jag och badade med systerdotter Linn i Nydalasjön.

Så här blev det till sist, jag är riktigt nöjd med resultatet. Det ser inte så värst lantligt ut med massor av datagrejer på bordet men det måste ju vara praktiskt också. Beslagen köpte vi på Olofsfors byggnadsvårdsbutik som är återförsäljare för Gysinge byggnadsvård.

Det jag gjorde idag var att mäta ut och fixa till lådpapper. Jag valde att inte måla insidorna av lådorna den här gången då det alltid tar mycket längre tid och lådorna dessutom går lite trögare att dra ut och in om det är färg runtom.

Först satte jag in vanligt hyllpapper men det tog slut och då kom jag på att mitt inslagspapper från Panduro skulle passa bra. Jag älskar den turkos/rosa kombinationen på det här pappret.

Slutligen var jag bara tvungen att ta ett kort av skamfläcken under bordet - den enorma sladdhärvan! Martin har lovat att ta itu med det vid något tillfälle så förhoppningsvis kommer det inte att se ut så här så länge till.

...

Here are some photos of our "new" desk that we bought through a buy/sell site last autumn but that I've only fixed up this summer. I forgot to take a before-shot but it was dark brown and not especially pretty. It took several hours of work with a grinding machine before you could see the pretty wood underneath. After that I spent several warm summer days in my parents in law's garage working on it. In between I took breaks to go to a nearby lake with my husbands niece to bathe.

Today I did the last part, measuring and cutting out paper to place in the bottom of each drawer. I ended up using gift wrapping paper from Panduro, I just love the turquoise and pink combo. In the last photo I just wanted to show you the taint under the desk - the complete mess of cables. Martin has promised to fix it at some point, so hopefully it won't look as bad as this for long.

2 kommentarer:

Anita sa...

Så fint! Hur mycket tar du för att göra ett till? ;)

Moa sa...

Tack så mycket! Du, det är nog dyrt tyvärr... det är så himla mycket jobb med det! För en person är det nog ca 30 timmars jobb eller något...

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails