22.7.11

Värma liten: mössa nummer två är klar

Nästa mössa till Kongo och projektet Värma liten blev klar tidigare i veckan, den tog faktiskt bara någon dag att sticka. Det är ett mönster anpassat till för tidigt födda men jag stickade på större stickor så förhoppningsvis blir det nog stort ändå. Här är en länk till mönstret som även visar hur man gör ett rombmönster alternativt en randig mössa, allt med samma basmönster. Min mössa har hjärtan längst ner, vilket inte syns lika bra på fotot som det gör i verkligheten. Jag ska nog tillverka flätade knytband också så att mössan inte halkar av den lilla bärarens huvud.

...

I finished another hat for the charity project Värma liten this week, it only took a day or two to knit. The pattern is for prematurely born babies but I knit it with slightly larger needles so I hope it will fit regular sized baby heads too. The pattern consists of several varieties built from the same base, you can knit a stripes, diamonds or hearts. I chose the heart pattern, the hearts are more visible irl than on the photo. I'll probably make little braided straps so the hat won't fall off the little wearer's head.

4 kommentarer:

Karin A sa...

Så söt och visst syns de små hjärtanen. :) Hoppas du har det bra och trevlig helg!

Kram Karin

Moa sa...

Tack! :) Trevlig helg till dig med! :) Kram

Anki sa...

Hittade hit via Värma Liten på FB. Riktigt söt mössa!

Moa sa...

Så kul att du hittade hit :) Jag gillar det här mönstret jag med, och det var väldigt enkelt att sticka :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails