3.5.09

Nya tyger och sömnadsmissöden

När vi var på IKEA i påskas så köpte vi några tyger. Tanken är att jag ska sy nya kuddfodral till några av soffkuddarna, som inte är alltför roliga. I helgen köpte vi dragkedjor så nu är allt redo för att dras igång. Grejen är bara att man ska orka mitt i allt annat.

Idag tog jag tag i ett mer akut syprojekt, nämligen att laga några jeans som bestämt sig för att nötas sönder samma vecka. Det är ju inte speciellt kul att laga jeans, men väl ingångna jeans slänger man inte i första taget - särskilt inte när flera par går sönder samtidigt. Typiskt nog lyckades jag med konststycket att klippa sönder första paret, precis när jag lagat klart dem och skulle trimma kanten på lagningstyget från insidan. Det blev ett mandelformat litet hål som kändes riktigt retfullt och onödigt. För ett ögonblick fick jag tvinga mig själv att hålla mig lugn och fortsätta, istället för att strunta i alltsammans och klippa ett ännu större hål i byxorna bara för att få ut mina aggressioner. Turligt nog vann vett och sans och projektet avlöpte väl. Nu har jag bara två av Martins byxor kvar att laga så kan jag ta tag i kuddprojektet sen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska bli spännande att se hur kuddarna blir... verkligen underbara tyger :)

Moa sa...

Ja visst är de snygga! Jag är riktigt nöjd :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails