17.5.09

Ytterligare katastrofala syprojekt

Efter att ha grillat och haft mysigt med Martins föräldrar skulle Martin och hans pappa åka och bygga en altan. Jag åkte hem och planerade att sy klart de nya kuddfodralen. Tidsoptimist är dock mitt mellannamn när det kommer till syprojekt och jag har hållit på i över två timmar med ett enda fodral. Då har jag visserligen klippt till de två andra samt sicksackat alla, men ändå.

Den största utmaningen är att sy dragkedjor, tycker jag. Det är otroligt meckigt och dessutom lyckades jag förstås dra isär den så att jag fick kämpa ett bra tag med att peta på själva draggrejen igen. Som om inte allt detta vore nog gick inte bara en utan två nålar sönder - inom fem minuter från varandra. Eftersom det var den sista nålen av den rätta storleken så kan jag inte sy mer innan jag har varit på stan och köpt nya nålar. Turligt nog var den nästan klar när sista nålen gick sönder, så jag kunde handsy den sista lilla sömmen, det hade ju varit ytterst retfullt om den bara varit halvklar.

Nåväl, så här blev i alla fall slutresultatet. Trots alla missöden är jag nöjd med hur den blev. Bara man inte tittar allt för noga på alla sömmar så duger den alldeles utmärkt. Nu är det bara att slutföra kompiskuddarna, men det får bli några dagar bort när jag samlat ny kraft.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails