22.9.09

Mysig arbetshörna + skänkuppdatering

Det är något särskilt med fina hemmakontor/-arbetsplatser. Det här tyckte jag var en mycket söt lösning där skrivbord, anslagstavla och hyllor alla sitter ihop. Jag drömmer om ett fint gammeldags skrivbord här hemma, det blir nästa projekt efter att skänken är färdig. Jag fotade förresten skänken med Martins mobil senaste gången vi var där och jobbade, men jag har inte bilderna här. Vi har i alla fall skrapat färdig den, vilket tog enormt många timmar. Jag tror vi var där i fyra omgångar och jobbade drygt fyra timmar varje gång, vilket på två personer blir 32 timmars arbete!

Senaste gången slipade vi och spacklade, den är gjord i någon typ av furu så det fanns mycket gott om kvistar att täcka över. Så snart vi har tid ska vi dit och slipa samt möjligen spackla ett varv till. Sen är det "bara" målningen kvar och tre varv linoljefärg senare kommer vi att ha en söt skänk i vår hall. Jag längtar!

Bild från Homes and Gardens, via Tea for Joy

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails