29.9.09

Nya korrespondenskort

Om det är något jag gillar så är det papper och trycksaker i alla former. Det är alltid en trevlig känsla att gå in i en pappershandel eller ett kontorsvaruhus och bläddra bland gem, pennor samt olika typer av papper och kort. Något som jag länge tyckt varit snyggt men inte haft själv är korrespondenskort - alltså enkelsidiga kort i A6-format, tillverkade i tjockare papper, som antingen är oskrivna eller med ägarens namn/monogram på.

Tanken med dessa kort är att man använder dem för att skicka kortare brevmeddelanden. Egentligen har de kanske större användningsområde på ett företag som lyxiga post-its eller om man vill kommunicera med hemhjälpen på ett stilfullt sätt, men jag bara älskar möjligheterna med dessa kort och de är perfekta för att experimentera med olika grafiska utseenden. Här är de två jag har gjort hittills:

I fredags gjorde jag en design med linjer i olika färger. Det praktiska mönstret hittade jag perfekt nog på denna hemsida, där man kan ladda hem alla möjliga slags mönster som pdf:er (gratis!) och sen arbeta med dem i Illustrator om man vill. Just det här var för skrivstilsövningar och hade den lite roliga streckade linjen.

Den här designen gjorde jag i somras och den har en lite annan stil. Nu gäller det bara att skaffa en glassig penna så att jag kan börja skriva vackra meddelanden...

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails