10.11.09

Myrorna, auktion och vackert vinterväder

I helgen var vi uppe hos pappa i Luleå på en liten visit. Vi tog det mest lugnt och eldade brasor och tittade på Poirot. På lördagen hann vi även med en liten tur runt Luleå och besök på Myrorna, Björx nya centrum och kulturhuset i stan. Det var mycket mysigt och avkopplande. På söndagen gjorde vi något så trevligt som att gå på auktion i Trångfors utanför Boden.

På vägen dit var det helt otroligt vackert, temperaturen låg några grader under noll och det var disigt och lite soligt på samma gång. Jag hade bara mobilkameran med mig, men jag tänkte att ett foto genom bilrutan var bättre än inget alls.



På auktionen hittade vi denna helt fantastiskt söta pinnsoffa från 50-talet eller dylikt. Vi väntade i 1,5 timme på att den skulle ropas ut men tyvärr blev det inget köp då den blev alltför dyr. Egentligen har vi ju inte plats för den hemma, förhoppningsvis kan vi hitta en liknande när vi väl bor i något större om några år. Det var i alla fall kul att få gå på auktion, för det var nog 20 år sen sist.

Jag måste bara visa denna underbara tingest som jag fotade på Myrorna i Luleå. För endast 35 kronor hade den kunnat bli vår, men Martin och vetskapen om att vi redan har alldeles för många prylar sa nej.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails