14.9.08

Falun, durkslag och IKEA

Så var det söndag kväll igen. Den här helgen har gått rasande fort, som helger ofta kan göra. Just denna har spenderats mestadels i Falun, och så i bilen på vägen dit och hem förstås. Det var barnvälsignelse för Martins systerson, så vi har varit på stort kalas med 70 personer. Men sen har vi hunnit med en hel del hundmysande också, eftersom vi bodde hos mamma och Björn.

När vi körde från kalaset hem till mamma ville jag gå in på min favoritaffär i Falun, Gruvgatan 13, men den hade tyvärr stängt endast 20 minuter tidigare. Däremot kvistade vi in på en annan av de små inredningsbutiker som finns på Elsborg och där hittade jag en perfekt variant av ett rött, emaljerat durkslag. Jag har kollat på de emaljerade durkslagen från Typhoon hur länge som helst, men jag tycker de är antingen lite för stora eller lite för små. Detta var dock av ett annat märke och alldeles bra. Komiskt nog kom jag på att jag lämnat börsen hos mamma precis när jag skulle betala, så jag utropade detta med stor besvikelse. Turligt nog hade Martin börsen i bilen och gick snällt och hämtade den. Kvinnan i kassan påpekade lite konspiratoriskt att det var mycket lämpligt att glömma börsen, men det var faktiskt helt oplanerat.

Sammanfattningsvis har det varit en mycket bra helg. Det är ju alltid lite tradigt att sitta i en bil så länge, men samtidigt får man tid att prata riktigt ordentligt så det är ändå skönt. Och så är det något avslappnande med att se hus och sjöar susa förbi utanför rutan, det finns så mycket fint och fult att titta på och kommentera. Som en extra bonus passade vi på att stanna på IKEA i Sundsvall också, och det är ju alltid kul.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails