23.9.08

Kalasbakning

I helgen har det varit fullt upp med inte mindre än två födelsedagskalas. Martin fyllde år igår, men vi firade i helgen och hade en fest för vänner och en för familj och släkt. Det blev en del bakande, som kärleksmums (jag) och chokladbollar (Martin). Så gjorde vi tårtor också, vilket inte var igår för min del. Martin dekorerade den ena med ferraribilar och chokladströssel, medan jag dekorerade den andra med vindruvshalvor i form av ett stort M och så en massa chokladströssel.

PS 1. Tack också för alla de snälla grattisönskningarna till vårt tremånadersfirande i fredags. Det är fint att veta att det finns så många som är glada för vår skull.

PS 2. Om det är någon som vill ha ett bra recept på chokladbollar så delar jag med mig av det här:

100 g rumstempererat smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
3 msk kakao
3 dl havregryn
3 msk kaffe

Blanda allt till en jämn smet, gör bollar och rulla i pärlsocker eller kokosflingor. Klart!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du tar verkligen underbara bilder :D
Älskar dem!
Kram

Anonym sa...

Den chokladbullar var PI gott! Ska skriva av ert recept o baka det nån gång!.. Ha bra.. Kram Jos

Moa sa...

Angelica: Tack så väldigt mycket! :)

Johanna: Det var Martin som var den duktige chokladbollsbagaren :) Ha det bra där nere i Falun :) Kram

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails