8.9.08

Vardagarnas stilla charm

Det brukar ibland klagas på vardagar, att de skulle vara så vanliga, småtrista och lite grå. Jag å min sida gillar vanliga dagar, det är något välbekant och trevligt med hur veckorna rullar på. Just nu när jag håller på att komma in i mitt nya jobb så riktigt längtar jag tills det kommer att kännas som avslappnad vardag att jobba. Min enda invändning mot vardagar är att det är så lite tid kvar för roligheter när man väl kommer hem från jobbet (vilket väl förstås är varför helgerna uppskattas så mycket). Idag ägnade jag och Martin exempelvis fram till 18.30 åt att sno ihop en lasagne, det känns så absurt hur fort tiden kan gå.

Resten av kvällen ägnades hur som helst åt att ligga i soffan och se Poirot och äta wienerbröd. Detta i matchande mjukbyxor och varsin ledig t-shirt. Min hade jag i själva verket norpat från Martin och den var en del av någon slags hälsokampanj på hans jobb. På den stod det med icas färger och typsnitt: "Hur gör vi Sverige friskare?". Lite komiskt med tanke på wienerbröden och den totala osportigheten, samtidigt kan man ju faktiskt säga att förälskat soffmys med fika och pusseldeckare är precis rätt sak för att förgylla en vardagskväll och främja hälsan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hmm tröjjan e en LO reklam och från Sossarna :) inget som har med ICA att göra.. men jag älskar dig ändå min sötis!!

Anonym sa...

Va!? Min dotter i en sossetröja!!!!

Hmmm

Moa sa...

martin: haha, jag var helt säker på att det var ica - de har ju precis samma färg och typsnitt. jaja, ICA eller LO, en bokstavskombination eller en annan, det är ju sak samma :) älskar dig med!

anonym (eller ska jag gissa på mamma?): Ja tydligen! Morfar skulle inte varit glad :)

Anonym sa...

haha ja klart hon ska ha sossetröjjor! finns bara sådana i min garderob! ni två som e arbetare borde ju inte tänka på ngt annat sätt heller =)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails