29.9.08

Söndag ute i svampskogen

Igår gjorde jag något så friluftsorienterat som att åka ut i skogen och plocka svamp. Jag, Martin, hans syster och hans morbror begav oss ut i naturen, en alldeles underbart vacker höstdag. Nu måste jag erkänna att jag inte direkt gillar svamp, men jag gillar ändå konceptet. På kalhygget på vägen till svampskogen hittade jag så mycket lingon att jag höll på att svimma av, och plockade flera liter på ingen tid alls och för hand dessutom. Här är några snapshots från gårdagen.

Titta så fina lingonen var. På sina ställen fick jag 15-20 bär i handen varje gång jag drog med fingrarna längs plantorna.

Fina bär i Martins hand.

Så här söt var Martin...

Martins lillasyster.

Morbror Anders med svampkorgen redo.

Lite överblivna blåbär.

Så här såg svamparna ut, när de väl kommit hem.

Mina lingon, rensade och fina. Nu får vi se om det blir sylt eller lingondricka av dem.

6 kommentarer:

Santessons sa...

Du erövrar nya världar i ett rasande tempo - grattis gumman!

Moa sa...

Hehe, ja så skulle man nog kunna säga... tack :)

Anonym sa...

Hej. Dina bilder är grymt läckra. Kan man inte få köpa dem, om du har dem i större format? Blåbärsbilden tex skulle göra sig bra på väggen =)
//Veronica

Moa sa...

Hej Veronica! Kul att du gillar dem! :) Jag har funderat på att fixa något sådant, du får gärna lämna din mailadress så kan jag höra av mig när jag fått i ordning något :)

Anonym sa...

Ja, det låter bra. Skulle vara intresserad att använda någon bild kanske till ett bröllopshäfte jag ska göra iordning med höst-tema...
veroswede@hotmail.com
=)/Veronica

Anonym sa...

Glöm inte att berätta att det är min storckros!!!!! Jag är så mallig - de står ännu /MA

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails