7.9.08

Fika i herrgårdsmiljö









Förra helgen var pappa här och på lördagen åkte vi iväg till Baggböle herrgård och fikade (det var även min kära systers födelsedag, så hon får vara med på ett hörn bland bilderna). Det såg precis ut som jag föreställde mig att en herrgård skulle se ut: ett stort vitt hus med en lång allé som leder upp mot huset och en rund grusväg framför. Vädret var mycket ostadigt den här dagen, strålande sol ena stunden och hällregn nästa. Trots detta fick vi sitta ute på terassen, men de hade enorma parasoller så vi höll oss torra under stunderna med regn.

Som om det inte var nog med den underbara herrgårdsmiljön inne så hade man från terassen en lätt hisnande utsikt över älven som låg en bra bit nedanför. Dessutom var det så att mannen som byggde herrgården var intresserad av botanik och hade anlagt en rad skogar med träd från olika delar av världen. Tyvärr började det spöregna medan vi gick runt bland träden så vi fick springa tillbaka till bilen, men det var kul att upptäcka ett så vackert ställe bara en liten biltur från stan. Nästa sommar tänker jag åka tillbaka dit en solig dag, iklädd en passande, söt sommarklänning och åtminstone känna det lite som att jag är på den svenska motsvarigheten till franska rivieran. Det är ju något med herrgårdsmiljöer som är alldeles oemotståndligt och som talar till min inre rojalist och flärdälskare.

4 kommentarer:

Honey Bourbon sa...

det ser riktigt mysigt ut iaf :D

Moa sa...

Ja, det var helt underbart där! :)

C. Meow sa...

Ja, det är riktigt mysigt där. Sen fanns det åtminstone när jag bodde i Umeå en jättemysig cykelstig längs med älven hela vägen in till stan.

Moa sa...

Jag tror den finns kvar, man borde verkligen prova den!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails