14.9.08

Hundcirkus

En av helgens mer komiska inslag ägde rum 05.40 imorse då jag skulle gå på toa och det var alldeles kolmörkt i huset. Schäfern Odin vaknade förstås när jag gick förbi deras sovrumsdörr och sprang upp och skällde, ylade, hoppade och sprang runt mig. Sen kom mamma utspringande och skällde på honom för att han knäppade sig. När hon skulle dra in honom i deras sovrum igen råkade hon stöta till en ställning med eldstadsredskap i smide, inte bara en utan två gånger. Alltsammans brakade i golvet med ett sjudundrande klirr och gjorde förstås att Odin ylade ännu högre. Det hela var mycket farsartat och när jag kom tillbaka till sängen och berättade för Martin vad som hänt kunde jag bara inte sluta skratta. Livet med två hundar kan sannerligen vara roande ibland.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails