19.6.06

Brun utan sol: Moa reder ut begreppen!

Alltså det var ju så lustigt på tal om brun utan sol. Jag blev sen imorse när jag skulle till handledningen, så jag fick lägga på ett kol under cykelturen och var lätt svettig när jag kom fram. När jag så satt ner inne hos handledaren och skulle börja prata så kände jag det att mina nyrakade, släta vader som var insmorda med hudlotion och brun utan sol liksom var helt hala för att huden blivit lite fuktig och jag hade kjol på mig. Tills jag hade svalnat lite så var jag tvungen att sitta med benen mer isär för att de inte skulle typ halka omkring, dessutom var jag orolig för att brun utan sol-krämen på något vis skulle flytta på sig så att jag fick randiga ben :)

På allmän begäran (this one's for you, Anna) så kan jag säga att det jag gör för att få bäst resultat när jag applicerar brun utan sol är att jag till att börja med peelar huden några gånger i veckan. Dessutom så smörjer jag alltid in mig med hudlotion innan jag smörjer med bus, så att den inte ska suga in lika snabbt, eller att det ska bli ojämt mycket. Om huden är blank av hudlotion så är det lättare att smeta ut brun utan sol-krämen också, helt enkelt! Fast flera lager av lotioner och krämer i kombination med värme kan som sagt ha sina otrevliga bieffekter också :)

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails